Celem projektu jest możliwość załatwienia spraw w Urzędzie Miejskim w Białej Piskiej, bez wychodzenia z domu, a z wykorzystaniem Internetu.
W ramach projektu online mieszkańcy będą mogli odbierać i wysyłać urzędową korespondencję, podejrzeć należności, zobowiązania i opłacić podatki lub inne opłaty lokalne, umówić się na wizytę w Urzędzie Miejskim w Białej Piskiej, czy sprawdzić na bieżąco statuty swoich spraw i wniosków dotyczących m. in.:
- podatków (od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych)
- opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- spraw związanych z zagospodarowaniem przestrzennym
- zezwolenia na usunięcie drzewa z nieruchomości
- wydania zaświadczenia o wielkości gospodarstwa rolnego
- pracy radnych (informacja dotycząca aktywności radnego na sesji, głosowania, przyjęcia uchwał)
Projekt zakłada m.in. zakup niezbędnego sprzętu informatycznego i oprogramowania, wdrożenie systemów teleinformatycznych i uruchomienie e-usług, w tym tablety dla radnych do głosowania na sesji.
Wartość projektu wynosi ponad 1 mln 250 tys. złotych, a dofinansowanie aż 85%.
Projekt dofinansowano z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014 – 2020, w ramach działania 3.1. „Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jako e-usług publicznych”.