Informacje publiczne będące w posiadaniu Urzędu i niezamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej udostępniane są na wniosek.
Wniosek zawierać musi niezbędne elementy umożliwiające udzielenie i przekazanie odpowiedzi.
Wniosek może być przekazany w dowolnej postaci, np. osobiście, za pomocą poczty tradycyjnej, elektronicznej skrzynki podawczej, poczty elektronicznej lub faksem.
W przypadku wniosków przekazywanych pocztą elektroniczną, należy przesyłać je na adres: um@bialapiska.pl
Nie jest wymagane opatrywanie takich wniosków podpisem elektronicznym.
Odpowiedź na wniosek udzielana jest niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja publiczna nie może zostać udostępniona w tym terminie Urząd wysyła do wnioskodawcy pismo z informacją o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację - nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Udostępnienie informacji publicznej następuje w formie czynności materialno-technicznej, zaś odmowa udostępnienia w drodze decyzji administracyjnej. Od decyzji o odmowie służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Oprócz odmowy udzielenia informacji publicznej w formie decyzji administracyjnej Urząd Miejski w Białej Piskiej może udzielić odpowiedzi w formie pisma, z wyjaśnieniem że:
1) żądana informacja nie jest informacją publiczną,
2) Urząd Miejski w Białej Piskiej nie dysponuje żądaną informacją,
3) istnieje odrębny tryb dostępu do informacji.