Znak sprawy 10/ZEC/WM/2020 Biała Piska, dnia 12.10.2020 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
na wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej , oraz pełnienie nadzoru autorskiego termomodernizacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Słowackiego 4 w Białej Piskiej
Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. ul. Targowa 1, 12-230 Biała Piska działając w imieniu i na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Słowackiego 4 w Białej Piskiej zaprasza do złożenia ofert na na wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej, oraz pełnienie nadzoru autorskiego termomodernizacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Słowackiego 4 w Białej Piskiej
Informacje ogólne
-
Zamawiający :
Wspólnota Mieszkaniowa ul. Słowackiego 4
12-230 Biała Piska
NIP 849-14-80-490
Osoba uprawniona do kontaktów z wykonawcami :
-
Hanna Grabowska
-
Wiesław Brzozowy
-
Niniejszym zamówienie będzie udzielane na podstawie decyzji Zarządu Wspólnoty w oparciu o cenę i udzieloną gwarancję.
3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie :
-
prac przedprojektowych tj. sporządzenie koncepcji modernizacji i przedłożenie jej do
akceptacji zamawiającego
-
projektu budowlanego z uzyskaniem mapy do celów projektowych jeśli będzie wymagana
przepisami prawa budowlanego. Ponadto projekt powinien zawierać charakterystykę
energetyczną budynku, opracowaną zgodnie z przepisami dotyczącymi metodologii
obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części
budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno – użytkową oraz sposobu
sporządzania i wzorów świadectw ich charakterystyki energetycznej .
-
uszczegółowionego projektu budowlano- wykonawczego
-
szczegółowego przedmiaru robót
-
kosztorysu inwestorskiego szczegółowego
-
kosztorysu ślepego
-
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
-
informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
Dokumentacja projektowa powinna spełniać wzmagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno użytkowego (Dz.U. Nr 202, poz. 2072 z późn. zm) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003r w sprawie szczegółowego zakresu formy projektu budowlanego (Dz.U. Nr 120, poz. 1133) wraz z opiniami, uzgodnieniami i pozwoleniami wymaganymi przepisami szczegółowymi.
-
Przedmiot zamówienia należy wykonać w techniczne tradycyjnej (graficznej i opisowej) oraz w formie elektronicznej)
-
Opracowanie projektowe (projekt budowlany i uszczegółowiony projekt budowlano – wykonawczy) należy wykonać w 5 egzemplarzach , a kosztorys inwestorski szczegółowy, kosztorys ślepy, przedmiar robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót oraz instrukcje w 3 egzemplarzach. Wykonawca dostarczy również płyty CD z zapisaną w formacie PDF dokumentacją techniczną i STWiOR – 1 egz.
-
Prace projektowe dotyczą czynnego budynku
-
Zamawiający zastrzega sobie możliwość dodatkowych negocjacji z wybranym, bądź wybranymi wykonawcami.
-
Wykonawca przekaże autorskie prawa majątkowe do projektu budowlanego powstałego w ramach realizacji usługi.
-
Wykonawca będzie ponosił odpowiedzialność za ewentualne wady w projekcie i dokumentacji.
-
Wykonawca będzie udzielał odpowiedzi na ewentualne pytania dotyczące przygotowanej przez niego dokumentacji mogące pojawić się w procedurze przetargowej.
-
Termin realizacji zamówienia 30 dni od uzyskania przez projektanta akceptacji Zamawiającego wstępnej koncepcji modernizacji. Wstępną koncepcję modernizacji w formie graficznej oraz opisowej projektant przedstawi Zamawiającemu w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
-
Zamawiający może zrezygnować z zawarcia Umowy bez podania przyczyny, zrezygnować z realizacji inwestycji bez podania przyczyny, zrezygnować z realizacji poszczególnych etapów i z tego tytułu Wykonawcy nie będzie przysługiwało żadne odszkodowanie.
II . Informacje szczegółowe:
-
W ramach projektowanych robót planuje się wykonanie min. :
- ocieplenie ścian zewnętrznych budynku – system ETICS z uwzględnieniem sztukaterii
elewacyjnej
- ocieplenie stropu ostatniej kondygnacji (stychu)
- wymiana obróbek blacharskich
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej – kl. schodowa
- wymiana stolarki okiennej - piwnice
- wykonanie opaski wokół budynku
- innych prac wynikających z oceny stanu technicznego budynku i niezbędnych do
wykonania w ocenie projektanta.
Zakres prac winien uwzględniać wymogi stawiane w opracowaniu audytu energetycznego w celu uzyskanie przez Wspólnotę Mieszkaniową premii termomodernizacyjnej .
III. Kryterium wyboru oferty :
100% - cena
Wykonawca jest zobowiązany do podania ceny ryczałtowej brutto, która będzie obejmować całość opracowania
IV. Wymagane dokumenty
-
druk oferty
-
parafowany projekt umowy
-
kopia aktualnych uprawnień projektowych i przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów
Budownictwa
V. Miejsce , sposób i termon składania ofert:
Oferty należy składać w terminie do dnia 23.10.2020r. do godz. 14.00
Oferta może być przesłana za pośrednictwem :
-
poczty na adres : Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. ul. Targowa 1, 12-230 Biała Piska
-
pocztą elektroniczną na adres e mail: w.brzozowy@zecbialapiska.pl
lub dostarczona osobiście do siedziby Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. ul. Targowa 1, 12-230 Biała Piska
Postępowanie ma charakter otwarty i może w nim brać udział każdy Wykonawca, który spełnia określone w niniejszym dokumencie warunki.
Złożone przez Wykonawców oferty powinny być ważne przez co najmniej 30 dni od daty otrzymania jej przez zamawiającego.
VI. Załączniki
-
druk oferty
-
projekt umowy
….........................................................
Załącznik do zapytania ofertowego
…....................................................................
pieczęć oferenta
ZAMAWIAJĄCY:
WSPÓLNOTA MIESZKANIOWA
ul. Słowackiego 4
12-230 BIAŁA PISKA
OFERTA
na wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej , oraz pełnienie nadzoru autorskiego termomodernizacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Słowackiego 4 w Białej Piskiej
Pełna nazwa oferenta :
|
|
Adres lub siedziba oferenta, nr telefonu
|
|
NIP:
|
|
Przedmiot zamówienia: |
Wykonanie dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego termomodernizacji budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Słowackiego 4 w Białej Piskiej |
Termin realizacji przedmiotu zamówienia : |
|
Cena ryczałtowa brutto (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku) |
…...............................................złotych
słownie …............................................................ …..................................................................................................................................................... |
Termin związania z ofertą : |
30 dni |
Jednocześnie oświadczam, że:
-
Żądane wynagrodzenie jest ceną ryczałtową i zawiera wszystkie koszty związane z wykonaniem całości zamówienia, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia i jest ofertą ostateczną.
-
Wykonamy przedmiot zamówienia w terminie do …..............................
-
Zapoznaliśmy się z opisem przedmiotu zamówienia oraz uzyskaliśmy konieczne informacje potrzebne do przygotowania oferty i nie wnosimy do niego zastrzeżeń.
-
Akceptujemy istotne postanowienia umowy oraz zobowiązujemy się w przypadku wyboru naszej oferty, do zawarcia Umowy na przedstawionych warunkach, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
W załączeniu przedkładam następujące dokumenty stanowiące integralną część niniejszej oferty :
-
druk oferty
-
parafowany projekt umowy
-
kopia aktualnych uprawnień projektowych i przynależności do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.
….........….......................................................
podpis upoważnionego przedstawiciela Wykonawcy
…......................................dnia …...............................
Projekt
UMOWA NR ….........
Zawarta w dniu …........................... w Białej Piskiej pomiędzy: Wspólnotą Mieszkaniową położoną w Białej Piskiej przy ul. …................, reprezentowaną przez :
1/ …..............................................
2/...................................................
3/ …...............................................
zwaną w dalszej treści umowy „Zamawiającym”
a
…...........................................................................................................................................................
zwanym w dalszej treści umowy „Projektantem”
została zawarta umowa o treści następującej:
§ 1.
1. Zamawiający zleca Projektantowi, a Projektant zobowiązuje się do wykonania dokumentacji projektowo - kosztorysowej , oraz pełnienie nadzoru autorskiego przedsięwzięcia inwestycyjnego niezbędnego do przeprowadzenia remontu na obiekcie Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Słowackiego 4 w Białej Piskiej.
-
W ramach projektowanych robót planuje się wykonanie min. :
- ocieplenie ścian zewnętrznych budynku – system ETICS z uwzględnieniem sztukaterii
elewacyjnej
- ocieplenie stropu ostatniej kondygnacji (stychu)
- wymiana obróbek blacharskich
- wymiana stolarki okiennej i drzwiowej – kl. schodowa
- wymiana stolarki okiennej - piwnice
- wykonanie opaski wokół budynku
- innych prac wynikających z oceny stanu technicznego budynku i niezbędnych do
wykonania w ocenie projektanta.
Zakres prac winien uwzględniać wymogi stawiane w opracowaniu audytu energetycznego w celu uzyskanie przez Wspólnotę Mieszkaniową premii termomodernizacyjnej .
3. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie :
-
prac przedprojektowych tj. sporządzenie koncepcji modernizacji i przedłożenie jej do
akceptacji zamawiającego
-
projektu budowlanego z uzyskaniem mapy do celów projektowych jeśli będzie wymagana
przepisami prawa budowlanego. Ponadto projekt powinien zawierać charakterystykę
energetyczną budynku, opracowaną zgodnie z przepisami dotyczącymi metodologii
obliczania charakterystyki energetycznej budynku i lokalu mieszkalnego lub części
budynku stanowiącej samodzielną całość techniczno – użytkową oraz sposobu
sporządzania i wzorów świadectw ich charakterystyki energetycznej .
-
uszczegółowionego projektu budowlano- wykonawczego
-
szczegółowego przedmiaru robót
-
kosztorysu inwestorskiego szczegółowego
-
kosztorysu ślepego
-
specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
-
informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia
§ 2.
1. Projektant zapewnia, że wykonana przez niego dokumentacja projektowa będzie spełniała warunki przewidziane przez obowiązujące, na dzień przekazania dokumentacji projektowej Zamawiającemu, przepisy prawa, w tym w szczególności dokumentacja projektowo – kosztorysowa będzie opracowana zgodnie z:
-
przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane;
-
przepisami Rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. 2012.462);;
-
przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego (Dz. U. Nr 202 z 2004 r., poz. 2072);
-
przepisami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. Nr 130 z 2004 r. poz. 1389).
-
wytycznymi zawartymi w tematycznych przepisach szczegółowych;
-
obowiązującymi Polskimi Normami;
-
zasadami wiedzy technicznej;
2. Projektant zobowiązuje się wykonać niniejszą umowę, w tym w szczególności dokumentację projektową, z najwyższą starannością, z uwzględnieniem profesjonalnego charakteru świadczonych przez siebie usług.
-
Projektant zapewnia, że dokumentacja projektowa będzie wykonana w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
-
Dokumentacja projektowa będzie posiadała wszystkie niezbędne opinie, uzgodnienia i sprawdzenia projektowe w zakresie wynikającym z obowiązujących, na dzień przekazania dokumentacji projektowej Zamawiającemu, przepisów prawa.
-
Projektant oświadcza, że dokumentacja projektowa zostanie sporządzona przy uwzględnieniu wszelkich sugestii i uwag Zamawiającego zgodnych z przepisami prawa o których mowa powyżej.
6. Opracowanie projektowe należy wykonać w 5 egzemplarzach , a kosztorys inwestorski, kosztorys ślepy, przedmiar robót, specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót oraz instrukcje w 3 egzemplarzach. Wykonawca dostarczy również płyty CD z zapisaną w formacie PDF dokumentacją techniczną i STWiOR – 1 egz.
§ 3.
1. Projektant zobowiązuje się wykonać kompletną dokumentację projektowo – kosztorysową w terminie do dnia ….............od dnia podpisania umowy. Projektant przedstawi Zamawiającemu do akceptacji wstępną koncepcje remontu w terminie 14dni od daty zawarcia umowy. Zamawiający zaakceptuje wstępną koncepcję modernizacji bądź zgłosi do niej uwagi w terminie do 5 dni od jej otrzymania.
2. Projektant załączy oświadczenie, iż projekty wykonano zgodnie z umową, obowiązującymi przepisami i normami oraz, że zostały wykonane w stanie kompletnym z punktu widzenia celu, któremu mają służyć. Przez kompletną dokumentację należy rozumieć dokumentację wykonaną zgodnie z § 1 i § 2 niniejszej umowy dla której uzyskano pozwolenie na budowę oraz pozwolenie konserwatorskie.
§ 4.
1. Wynagrodzenie ryczałtowe Projektanta z tytułu wykonania niniejszej umowy, w tym w szczególności z tytułu wykonania dokumentacji projektowo - kosztorysowej oraz przeniesienia na Zamawiającego praw autorskich do dokumentacji projektowej, wynosi …........... brutto
Słownie: …......................................................................................................................................
2. Wynagrodzenie przysługujące Projektantowi płatne będzie na rachunek Projektanta
wskazany na fakturze VAT, w terminie 21 dni po otrzymaniu przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT z załączonym protokołem przekazania dokumentacji projektowo - kosztorysowej podpisanym przez przedstawiciela Zamawiającego.
3. Warunkiem zapłaty pełnego wynagrodzenia, o którym mowa powyżej jest uzyskanie przez Projektanta akceptacji Zamawiającego wstępnej koncepcji modernizacji oraz wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej. W przypadku, gdy wstępna koncepcja modernizacji nie uzyska akceptacji Zamawiającego, Projektant otrzyma 10% wynagrodzenia, o którym mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu, a umowa w dalszym zakresie przestaje obowiązywać.
§ 5.
1. Projektant odpowiada wobec Zamawiającego za wady fizyczne i prawne dokumentacji projektowej zmniejszające jej wartość lub użyteczność ze względu na cel oznaczony w Umowie albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, a w szczególności odpowiada za rozwiązania niezgodne z parametrami ustalonymi w normach i przepisach techniczno-budowlanych.
2. Uprawnienia Zamawiającego z tytułu rękojmi za wady dokumentacji projektowej wygasają w stosunku do Projektanta po upływie 5 lat licząc od dnia odbioru wykonanych na jej podstawie robót budowlanych.
§ 6
W razie nie wykonania lub nienależytego wykonania umowy:
1. Projektant zobowiązuje się zapłacić Zamawiającemu kary umowne:
-
w wysokości 5 % wartości zamówienia, gdy Zamawiający odstąpi od umowy z powodu okoliczności, za które odpowiada Projektant,
-
w wysokości 1 % wartości zamówienia za każdy dzień opóźnienia terminu wykonania zamówienia, przy czym za opóźnienie uznaje się:
- nieprzedstawienie w terminie 14 dniod daty zawarcia umowy koncepcji wstępnej
- nieprzedstawienie w terminie do dnia …..............pełnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej
2. Zamawiający zobowiązuje się zapłacić Projektantowi kary umowne w wysokości 5 % wartości zamówienia w razie odstąpienia przez Projektanta od umowy z powodu okoliczności za które ponosi odpowiedzialność Zamawiający.
3. Zamawiający jest zwolniony z obowiązku zapłaty kary za odstąpienie od umowy jeżeli wynika ono z faktu wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. W takim wypadku Projektant może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy.
-
Strony zastrzegają sobie prawo do odszkodowania uzupełniającego, przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.
§ 9
W zakresie nieuregulowanym niniejszą umową mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności kodeksu cywilnego i prawa budowlanego .
§ 10
Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają dla swojej ważności formy pisemnej.
§ 11.
Ewentualne spory wynikające z umowy będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwego dla siedziby Zamawiającego.
§ 12.
Umowę sporządzono w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.
ZAMAWIAJĄCY PROJEKTANT